Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autem do Itálie 2021 - prolog

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o tom, co mě vedlo k touze poznat část Itálie. 

Je mi jasné, že následujícími řádky si asi vysloužím zavření okna s tímto článkem a možná i nějaký ten opis mužského pohlavního orgánu, nicméně začaly přicházet stále reálnější zvěsti o tvorbách vakcín a jejich následných aplikacích. Dokonce má učitelská profese měla být jednou z prvních, na něž měla přijít řada, no já jsem člověk veskrze kriticky smýšlející, a proto jsem začal zjišťovat, informovat se a číst erudované články či studie. A fakt jsem nenašel nic, co by mě od aplikace vakcíny odradilo. Na veřejnosti jsem ale raději držel pysk a s předstíraně souhlasným výrazem ve tváři kýval na všechny ty hlasy prostého lidu, které hovořily o svobodě a odmítání aplikace jedů či sledovacích zařízení do svých těl. Většinou tito řečníci během svých projevů vykouřili dvě, tři cíga, a když ne pivkem, zapíjeli to limonádou z Kaufu. Takovou tou nejlacinější, jejíž pomerančové aroma se jistě získává lisováním citrusů za studena ještě mezi stromy španělských alejí. Na názor máme jistě všichni nárok, jenže když jsem téměř nesměle vstoupil do debaty já, že na očkování půjdu hned, jakmile to bude možné, dočkal jsem se okamžitě slov označujících různé psychiatrické diagnózy. Ačkoliv jsem kovid prodělal s velice zanedbatelným průběhem, pár lidí z mého okolí podobné štěstí nemělo, a proto jsem hned v březnu obdržel první dávku. Na ksichtě ani jinde na těle jsem nic železného neudržel, takže jsem si oddechl. Jako bonus jsem navíc získal i naději, že bych se na jih Evropy mohl přeci jen podívat, no a v červnu po druhé dávce už to byla téměř hotová věc. Jal jsem se proto oprášit itinerář…

 

A oprášil jsem ho řádně. Usoudil jsem, že milánská katedrála už pár let stojí a stát zřejmě i bude nadále, takže mi nikam neuteče. Navíc, je sice určitě krásná, dechberoucí, úchvatná…, to vše hraje v její prospěch, ovšem je gotická, a to zase hraje v její neprospěch. Pinacoteca di Brera patří mezi nejlepší galerie světa, ale Uffizi je přeci jen o level výše, no a Leonardo už mě jednou mírně zklamal v Louvru (ne jeho vinou, protože on byl skvělý, úžasný, geniální a dost prostoru ještě bude mít na následujících řádcích), přičemž Michelangelo mě naopak ve Vatikánu posadil na zadek, a tak jsem prostě Milano vyměnil za Florencii. V Ravenně už jsem byl. Tedy sice v době, kdy jsem ještě ne úplně docenil její význam a krásu, ale poblíž je obrovský zábavní park, což je samo o sobě příslibem, že s těmi mými dvěma amatérskými gymnastkami, které mě stály pár minut snahy v ložnici, do těchto končin v horizontu několika málo let jistojistě zavítáme, jelikož je fascinuje cokoliv, co svítí, točí se nebo jezdí rychle zdola nahoru či opačným směrem. Pro to všechno Ravennu vystřídala Pisa a v rámci odpočinkového dne zároveň i západní italské pobřeží vystřídalo to východní. Stáhl jsem si aplikaci jistého serveru, jež se specializuje na výběr ubytování po celém světě, svěřil jí údaje o své platební kartě a jal se vyhledávat vhodná ubytování s řazením „od nejlevnějších“.  

Pokračování příště...

Zbývalo vyřešit kočár, který mě bude bezmála 2500 kilometry provázet. Předchozí tři tripy jsem svěřil své kinderčokoládami poznamenané tělo prastaré Škodě Fabii první generace s motorem 1.9 TDi. Ta už však rok není součástí vozového parku naší rodiny, ovšem v širší rodině zůstala, a tak jsem se jal prosit, přemlouvat, vyhrožovat…, nakonec ale maminka povolila a já byl šťastný, že se svou parťačkou (navíc různými zásahy uvedenou zpět do formy) zase dám dohromady. Začal jsem vyhlížet druhou polovinu července.

 

Následující kapitoly:

PRVNÍ DEN - TRENTO

Autor: Petr Nec | pátek 1.7.2022 15:38 | karma článku: 10,05 | přečteno: 537x
  • Další články autora

Petr Nec

Autem do Itálie 2021 - sedmý den: Verona

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o městě, které si oblíbili Římané, mučedníci i Shakespeare.

1.9.2022 v 11:29 | Karma: 11,76 | Přečteno: 407x | Diskuse| Cestování

Petr Nec

Autem do Itálie 2021 - šestý den: Lucca

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o tom, že v Toskánsku je ještě jedna historická perla.

14.8.2022 v 10:47 | Karma: 13,85 | Přečteno: 296x | Diskuse| Cestování

Petr Nec

Autem do Itálie 2021 - pátý den: Pisa

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o tom, že v Pise nestojí jen "šikmá věž".

5.8.2022 v 12:43 | Karma: 14,52 | Přečteno: 358x | Diskuse| Cestování

Petr Nec

Autem do Itálie 2021 - čtvrtý den: Florencie (muzea a galerie), Vinci

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o tom, jak jsem se seznámil s nejvyšší ligou renesančního umění.

30.7.2022 v 10:08 | Karma: 16,46 | Přečteno: 332x | Diskuse| Cestování

Petr Nec

Autem do Itálie 2021 - třetí den: Florencie

Jedna stará Fabie, mobil, selfie tyč a touha objevovat stopy dob minulých. Tentokrát o tom, jak mě nebývale ohromila okázalost perly Toskánska.

24.7.2022 v 14:27 | Karma: 18,04 | Přečteno: 595x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Trump si před Bidenem udržuje náskok, ukazuje předvolební průzkum

28. dubna 2024  18:11

Bývalý republikánský prezident Spojených států Donald Trump, který se opět uchází o křeslo v Bílém...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 462x
Učitel, trenér, turista, sportovec a milovník historie. A také otec a manžel - to jsem měl napsat asi jako první.

Seznam rubrik